Fyzika
Předmět fyzika je vyučován jako samostatný předmět v 6.r. – 1 hod. týdně 7.r. – 1+1 hod. týdně-(je využita jedna hodina z časové dotace disponibilních hodin) 8.r. – 1+1 hod. týdně-(je využita jedna hodina z časové dotace disponibilních hodin) 9.r. – 1+1 hod. týdně-(je využita jedna hodina z časové dotace disponibilních hodin)
V předmětu fyzika jsou žáci vedeni ke zkoumání příčin přírodních jevů, jejich chápání ve vzájemných souvislostech k objektivním pozorování a měření některých fyzikálních vlastností. Žáci si postupně osvojují základní fyzikální pojmy a odbornou terminologií.
Předmět fyzika je vyučován v učebně fyziky, která není laboratoří a probíhá zde i výuka jiných předmětů. při výuce je možné použít i učebnu výpočetní techniky.
Formy a metody práce se užívají podle charakteru učiva a cílů vzdělávání.
- frontální výuka s demonst. pomůckami, skupinová práce s využitím pomůcek, přístrojů a měřidel, samostatné pozorování a vyvozování závěrů
- Předmět fyzika úzce souvisí s ostatními předměty vzdělávací oblasti člověk A PŘÍRODA a navazuje na znalosti matematiky.
- CHEMIE - vlastnosti látek, atomy, jaderná reakce, radioaktivita, skupenství látek
- PŘÍRODOPIS - vlastnosti oka, sluchové ústrojí, přenos zvuku, planety sluneční soustavy
- ZEMĚPIS - magnetické póly Země, atmosféra
- Předmětu fyzika prolínají průřezová témata OSV, EV
- Při hodnocení žáků v předmětu fyzika převládá teoretické zaměření
Kompetence k učení
- vedeme žáky k osvojení základních pojmů, vztahů, symbolů a postupů
- učíme žáky vyhledávat potřebné informace v různých pramenech a jejich efektivnímu využití
- umožňujeme žákům samostatně i v týmu experimentovat a porovnávat dosažené výsledky
- vedeme žáky k správnému zhodnocení vlastních výsledků nebo výsledků celé skupiny
Kompetence k řešení problémů
- vedeme žáky k vyjádření či zformulování fyzikálních problémů
- využíváme základní postupy vedoucí k řešení problému a vyhodnocení získaných dat
- ověřujeme správnost hypotézy pokusem či pozorováním
- rozvíjíme schopnost samostatného uvažování
- korigujeme chybná řešení problému
- poukazujeme na používání osvojených metod i v jiných oblastech
Kompetence komunikativní
- vedeme žáky k formulování svých myšlenek v písemné i mluvené formě
- rozvíjíme práci ve skupinách, která je založena na komunikaci mezi žáky
- umožňujeme žákům používat moderní komunikační prostředky při získávání informací
- nebo zpracování získaných dat
Kompetence pracovní
- vedeme žáky ke správným způsobům užití materiálů, nástrojů, techniky a vybavení
- vyžadujeme od žáků dodržování bezpečného chování při práci s fyzikálními přístroji a zařízeními
Pro žáky
- Výuka
- Český jazyk
- Anglický jazyk
- Německý jazyk
- Matematika
- Fyzika
- Chemie
- Přírodopis
- Zeměpis
- Dějepis
- Občanská výchova
- Hudební výchova
- Informatika
- Dramatická výchova
- Přírodovědná výchova
- Umění a kultura
- Výtvarná výchova
- Člověk a zdraví
- Tělesná výchova
- Pracovní výchova
- Domácnost
- Volitelné a nepovinné předměty
- Volba povolání
- Etická výchova
- Gramotnost žáků
- Výcviky a ŠvP
- Mimoškolní činnosti
- Informace pro vycházející žáky
- Žakovský parlament