Německý jazyk
Vyučovací předmět německý jazyk poskytuje základ a předpoklady pro komunikaci žáků v rámci Evropy a světa, pomáhá snižovat jazykové bariéry, přispívá k mobilitě žáků v jejich budoucím osobním i pracovním životě.
Výuka probíhá od 8 - 9. ročníku v časové dotaci - 3 disponibilní hodiny týdně. Předmět je povinný pro žáky, kteří si ho zvolili. Výuka probíhá ve skupinách v rámci ročníku a je realizována v jazykových učebnách, v běžných učebnách, nebo v učebnách výpočetní techniky.
Výuka dalšího cizího jazyka na ZŠ vytváří lepší předpoklady pro budoucí zapojení žáků do vzájemné komunikace mezi národy v rámci Evropy a světa. Připravuje je k praktickému využití jazyka. Důraz je kladen na jazykovou orientaci v běžných situacích, přiměřeně věku. Pozornost se věnuje rozvoji řečových dovedností, čtení i písemné formě vyjadřování.
Metody a formy práce jsou založeny na pozorování, poslechu, imitaci, tvořivých činnostech a hře. V přiměřené míře je využívána také audiovizuální technika, procvičování slovní zásoby i gramatických jevů na PC.
Žáci se postupně seznamují se základními poznatky z reálií zemí příslušné jazykové oblasti. Postupně by si měli vytvořit všeobecný kulturní obzor, vypěstovat si vzájemnou toleranci a respekt, úctu ke kulturám jiných národů.
Výchovné a vzdělávací strategie pro rozvíjení klíčových kompetencí žáků.
Kompetence k učení - Učitel:
- vytváří dostatek komunikačních příležitostí pro používání německého jazyka
- učí žáky pochopit důležitost schopnosti komunikovat německy pro další studium i pro praktický život
- propojuje probraná témata a jazykové jevy
Kompetence k řešení problémů - Učitel:
- vede žáky k řešení jednoduchých problémových situací
Kompetence komunikativní - Učitel:
- nabízí žákům dostatek možností k porozumění německy vedenému rozhovoru a německy psaným jednoduchým textům
- vede žáky k tomu, aby se nebáli používat i nedokonale zvládnutý cizí jazyk
Kompetence sociální a personální - Učitel:
- navozuje dostatek situací, které povedou k uvědomění si společných rysů lidí z různého jazykového prostředí
- vytváří situace, ve kterých si žáci uvědomí potřebu vzájemného respektu a pomoci mezi lidmi z různého sociokulturního prostředí
Kompetence občanské -Učitel:
- pomáhá žákům utvářet si představu o zvycích v německy mluvících zemích a porovnávat je s našimi zvyky
Kompetence pracovní - Učitel:
- vede žáky k uvědomělému a správnému používání studijních materiálů
Začlenění průřezových témat: OSV,VDO,VME,MV,EV
Pro žáky
- Výuka
- Český jazyk
- Anglický jazyk
- Německý jazyk
- Matematika
- Fyzika
- Chemie
- Přírodopis
- Zeměpis
- Dějepis
- Občanská výchova
- Hudební výchova
- Informatika
- Dramatická výchova
- Přírodovědná výchova
- Umění a kultura
- Výtvarná výchova
- Člověk a zdraví
- Tělesná výchova
- Pracovní výchova
- Domácnost
- Volitelné a nepovinné předměty
- Volba povolání
- Etická výchova
- Gramotnost žáků
- Výcviky a ŠvP
- Mimoškolní činnosti
- Informace pro vycházející žáky
- Žakovský parlament